„What's Out There?“ - 2. Erasmus+ projekt u OŠ Žakanje
Autor: Jagoda Ivčić, 23. 5. 2024.
Početkom ožujka krenuli smo s izvođenjem aktivnosti u sklopu novog projekta skraćenog naziva WOT – „What's Out There?“ , Erasmus+ Small-scale partnerships in school education (KA 210-SCH), koji će trajati 16 mjeseci i završava 30. 6. 2025.godine. Nositelj projekta je škola iz Estonije – Kärdla Basic School, smještena na otoku Hiiumaa, koji se nalazi u sjeverozapadnom dijelu Estonije (u Baltičkom moru), a sama škola broji oko tristotinjak djece u dobi od 7 do 16 godina. Osim naše škole, u projektu sudjeluju još jedna inkluzivna škola iz Grčke – 13th Gymnasium of Heraklion, smještena na otoku Kreti, s oko 480 učenika u dobi od 12 do 15 godina, te jedna urbana škola iz Danske – Skolen på Grundtvigsvej, smještena u Copenhagenu , a broji oko šestotinjak djece u dobi od 6 do 16 godina.
Sve aktivnosti u sklopu projekta odvijaju se na principu cross-kurikularnog poučavanja (cross - curricular teaching ), a to je pristup u obrazovanju u kojem se više predmeta ili disciplina integrira i poučava zajedno. Uključuje uspostavljanje veza između različitih područja kako bi se pružilo sveobuhvatno iskustvo učenja za učenike. Njima ovakav pristup pomaže da vide povezanost znanja, te da razviju kritičko razmišljanje primjenom koncepata iz jednog predmeta na drugi.
Ciljevi ovog projekta su: izgradnja zdravih navika i pozitivnog stava, kako prema sebi i drugima, tako i prema prirodi , uočavanje veze između onoga što je naučeno unutar učionice i svega što je vani u prirodi, poboljšavanje vještine učenja efikasnih metoda učenja, izgradnja svijesti o zdravim navikama u ravnoteži s prirodom, te u konačnici razvijanje znanja, sposobnosti, vrijednosti i stavova potrebnih za život, razvoj i podršku tranziciji prema ekološki održivijem društvu.
Početni sastanak projektnog tima, tzv. Kickoff Meeting , održan je u Kärdli, Hiiumaa u Estoniji, od 20. do 23. ožujka a na njemu je sudjelovala naša školska koordinatorica Marina Maršić. Osim upoznavanja članova projektnog tima, na sastanku su uspostavljeni jasni ciljevi, uloge i očekivanja svih sudionika projekta, postavljen je plan rada i definirani su ključni koraci kojima bi se osiguralo uspješno izvođenje projekta.
Sljedeća aktivnost je bio online-sastanak putem Google Meet-a, a održan je 19.travnja od 13.15 do 14.45. To je bila prilika da uživo vidimo i razgovaramo s ostalim sudionicima projekta, a isto tako i da upoznamo njihovu školu i mjesto iz kojega dolaze.
Došlo je vrijeme i za prvu mobilnost u Dansku, koja se odvijala od 13. do 17. svibnja 2024. Svaka mobilnost (International study session) traje 5 dana; 2 dana se putuje, a 3 dana se provode aktivnosti u školi domaćina. Iz svake partnerske škole sudjeluje dvoje učenika uz pratnju dvoje učitelja. Škola domaćin nam je bila Skolen på Grundtvigsvej, smještena u Copenhagenu, točnije u Frederiksbergu. To je urbana škola kombiniranog tipa (primary secondary) u kojoj su djeca podijeljena u dobno-mješovite kućne grupe umjesto u tradicionalne razrede. Škola se sastoji od 4 grane tj. „galaksije“ : Mliječni put, Andromeda, Seyfert i Vigo. Svaka galaksija je podijeljena prema starosti : „zeleni“ – do 2.razreda, „plavi“ – 3.-5. razred, „žuti“ – 6.-7. razred i „crveni“ – 8.-9.razred. U svakoj galaksiji postoje 3 - 4 kućne grupe, što odgovara A, B i C u tradicionalnim osnovnim školama.
Našu školu predstavljale su dvije učenice 7.a razreda Dora Sudac i Valerija Crnić zajedno sa svojim mentoricama Lorenom Sopčić i Vesnom Malatestinić. Prvi dan našeg boravka u Danskoj bio je predviđen za smještaj učenika kod svojih prijatelja – domaćina , sređivanje dojmova o prvom letu avionom i privikavanje na mnogobrojne bicikliste u gradu. Utorak je bio prvi službeni dan za aktivnosti u školi – nakon upoznavanja s ostalim sudionicima projekta, slijedio je obilazak škole domaćina, a zatim i uvod u aktivnosti koje nas očekuju tokom ove prve mobilnosti. Nakon ručka, krenuli smo u obilazak grada, a posebno nas se dojmila vožnja brodom kanalima Copenhagena. Sljedećeg dana imali smo eko-akciju čišćenja lokalne plaže. Osim samog čišćenja, cilj te akcije bio je prikupiti materijale za radionicu izrade umjetničkih djela. Nakon toga, posjetili smo akvarij Blue Planet, te uživali u raznolikosti podvodnog biljnog i životinjskog svijeta, ali također i osvijestili utjecaj onečišćenja mora na organizme koji žive u njemu. Zadnji dana našeg boravka u neobičnoj danskoj školi bio je posvećen izradi umjetničkih djela od prikupljenog smeća s plaže. Našlo se tu različitih umjetničkih djela i instalacija, a sve je završilo izložbom, koju je posjetila i ravnateljica škole.
Kako bi rastanak novih prijatelja prošao što bezbolnije, domaćini su učenicima priredili ugodno iznenađenje- nastavak druženja u zabavnom parku Tivoli . Tako smo se kući vratili sretni i zadovoljni, s osmjesima na licima i time je uspješno okončana 1.mobilnost ovoga projekta.
Slijede još ove mobilnosti : Grčka od 7. do 11. 10. 2024., Estonija od 17. do 21. 2. 2025. i zadnja je kod nas u Žakanju od 12. do 16. 5. 2025.
Osim toga, planiramo i nekoliko aktivnosti na lokalnoj razini, kao i suradnju učenika putem e Twinning-a.
Veselimo se nadolazećim aktivnostima i mobilnostima!
Autorica teksta: Vesna Malatestinić
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
E-DNEVNIK |
ICT |
> VidiLAB |
> Računalo |
> BUG |
> PC ekspert |
Posao |
> Karijera |
Igre |
> Run Marco |
> CODE |
> Lightboot |
> Code Combat |