2010-03-02 14:38:00

Rad s djecom po međunarodnom projektu - Sthorenschule

Kreativni rad s djecom sveučilišne profesorice  prof.dr.M.E.Zovko u našoj školi

OŠ Žakanje je 26.veljače 2010. organizirala prvu radionicu u nizu radionica na temu filozofiranja s djecom koju će izvoditi profesorica: Prof. dr. Marie-Élise Zovko sa Instituta za filozofiju, Zagreb, ujedno voditeljica međunarodnog projekta o filozofiranju s djecom koji se zove "Projekt Stohrenschule" po istoimenoj školi u Njemačkoj, čija je voditeljica, poznata pedagoginja Renate Kroschel, ujedno suvoditeljica projekta. Prof. Zovko, prof. Kroschel te doktorantice/doktoranti s odsjeka za filozofiju Hrvatskih studija sveučilišta u Zagrebu zajednički su autori projekta te pojedinih aktivnosti u okviru projekta.

Iznimno smo ponosni što možemo učenicima OŠ Žakanje pružiti priliku da uče novi način učenja koji njima samima prepušta što veći dio inicijative, njih ohrabruje da samostalno misle, samostalno istražuju pitanja koja su im važna, te da isprobavaju širok raspon mogućnosti izražavanja svojih misli i oblikovanja svojih otkrića u kreativnim djelima. Stoga su aktivnosti po ovom projektu koncipirane da budu što vise "otvorene", tj. da učenici sami mogu su-odrediti kako će se aktivnost razvijati. Na trenutak oslobodimo djecu od konvencijalnog oblika školske nastave, kako bismo  ih poticali da vlastitim glavama, srcima i djelima misle, da krenu na putovanje otkrića - otkrivanja vlastitih vrijednosti i individualnosti, otkrivanja svijeta, svog izvornog usmjeravanja prema drugima, tj. biti svojih odnosa s drugim ljudima u obitelji i u društvu. U prvoj radionici sudjelovali su  najmlađi, učenici 2.i 3. razreda.

Početak filozofiranja prema Platonu i Aristotelu je čuđenje, odnosno to što kod djece zovemo znatiželja. Radionica "Moći vidjeti" je vježba koja treba probuditi odnosno podržavati prirodnu znatiželju o pitanju: što i na kakav način mogu vidjeti? To pitanje sadržava istodobno pitanje: kakve vrste stvarnosti ima? Na različiti način vidimo – očima, ali ponekad i usima, dodirom, te ostalim osjetilima. Vidimo također maštom, sjećanjem i mislima. Što tim različitim vrstama viđenja mogu prepoznati i otkrivati? Što nama omogućuje da vidimo, osjetimo, da nešto time prepoznajemo? Želimo zajednički istraživati različite načine viđenja, njihove uvjete, te razne vrste stvarnosti koje nama posreduju.

Uz zajedničko istraživanje doživljaja viđenja, poticanja na samostalno mišljenje te aktivno (tzv. "poduzetničko") učenje, radionice potiču dijalog, tj. slobodan razgovor o temi i uvažavanje svakog prinosa. Time  jača samosvijest i samopouzdanje djece te im izgrađuje  toleranciju prema drugima i drugačijem mišljenju. Izrada plakata u grupama potiče na komunikacijske vještine i konstruktivnu suradnju. U umjetničkim djelima koja stvaramo, pronalazimo neočekivane sadržaje, te stvaralačke sposobnosti koje možda nismo znali da ih posjedujemo. Razgledavanjem i divljenjem našem zajedničkom djelu i djelu drugih učimo vidjeti "drugim očima" - cijeniti da u svakom čovjeku/učeniku ima vrijedno i lijepo.

U ovoj te u budućim radionicama potičemo kroz likovno, dramsko, te druge vrste stvaralaštva također  na mirno rješavanje  konflikata, poštovanje drugih te toleranciju prema drugima, kao osnovu za poštivanje svih ljudska prava.   

Galerija slika

Ravnateljica

dipl.ing.Vesna Hajsan-Dolinar,prof


Osnovna škola Žakanje